نوشته شده توسط : truckdiag

عملکرد تست شیر ​​برقی ترمز ترمز کاترپیلار اجازه می دهد تا زمانی که موتور کار نمی کند، سیم کشی ترمز یا مشکلات برقی ترمز شناسایی شود. این آزمایش فعال شدن صحیح سوپاپ ترمز را تأیید نمی کند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

 

 

دانلود رایگان نرم افزار کاترپیلار ET 2023C 2019C 2018A Electronic Technician

آداپتور CAT 3 ET4 478-0235 آداپتور تشخیصی با کیفیت بالا

دانلود رایگان راهنمای کامل EPC+Service Caterpillar SIS 2021 2019 2018

ماشین حساب 18 رقمی رمز کارخانه کاترپیلار

دسترسی
برای اجرای عملکرد تست شیر ​​برقی ترمز ترمز:

از منوی عیب یابی، "تست های عیب یابی" را انتخاب کنید و سپس "تست شیر ​​برقی ترمز فشاری" را از منوی فرعی انتخاب کنید. صفحه تست شیر ​​برقی ترمز فشاری نمایش داده می شود.

طرح‌بندی صفحه
نمایشگر تست شیر ​​برقی ترمز فشاری دارای قسمت‌های زیر است:

ناحیه درختی
ناحیه درخت آزمایش شیر برقی انژکتور ECMهای موجود و تست تشخیصی انتخاب شده را فهرست می‌کند.

توجه: اگر بیش از یک تست تشخیصی در دسترس باشد، تست انتخابی برجسته خواهد شد.

ناحیه نمایشگر
ناحیه نمایشگر تست شیر ​​برقی ترمز ترمز دارای سه ستون است:

توضیحات - اعداد شیر برقی ترمز موجود را فهرست می کند
حالت - حالت فعلی شیر برقی را نمایش می دهد. به عنوان مثال، چه نتیجه تست "روشن" یا "برش" باشد
- "باز"، "کوتاه" یا "OK" را پس از اتمام تست نمایش می دهد
دکمه ها
دکمه های موجود در صفحه آزمایش شیر برقی ترمز ترمز عبارتند از:

تغییر - کلیک کنید تا تغییر وضعیت شیر ​​برقی تغییر وضعیت امکان عیب یابی شیر برقی را با "برش دادن" و متعاقباً روشن کردن مجدد یک سلونوئید ترمز جداگانه فراهم می کند.
Power All – برای برگرداندن تمام شیر برقی به حالت روشن یا فعال کلیک کنید.
Cutout All – برای تغییر وضعیت همه شیر برقی ها به cutout کلیک کنید.
شروع – برای شروع تست کلیک کنید. پس از کلیک، این دکمه غیرفعال می شود تا زمانی که تست متوقف شود.
توقف – برای توقف تست کلیک کنید. پس از کلیک کردن، این دکمه تا زمانی که تست مجدداً راه اندازی شود غیرفعال می شود.
https://www.car-auto-repair.com



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

ستگاه قفل کننده حمل و نقل موتور MTU 12V 4000 در دو انتها از یاتاقان های میل لنگ در برابر ضربه و آسیب لرزش در حین حمل و نقل موتور محافظت می کند.


مطالب مرتبط:
نرم افزار تشخیص موتور MTU DiaSys 2.74 2.72 دانلود رایگان
MTU Diagnostic Tool USB-to-CAN با MTU Diasys 2.73
برای نصب و برداشتن دستگاه قفل حمل و نقل، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:
1. دستگاه قفل حمل و نقل باید در حین نصب موتور تا حد امکان در هر دو طرف نصب شود تا از آسیب جلوگیری شود.
2. قبل از هر بار حمل و نقل موتور، دستگاه قفل حمل و نقل باید طبق دستورالعمل مجدداً در دو طرف نصب شود.
3. اگر قرار است موتور همراه با ژنراتور حرکت کند، باید دستگاه قفل حمل و نقل برای ژنراتور نیز نصب شود.
4. همیشه از پیچ های عرضه شده یا نصب شده در دستگاه قفل حمل و نقل برای محکم کردن آن بر روی موتور استفاده کنید.
5. راه اندازی یا مسدود کردن موتور فقط با برداشتن دستگاه قفل حمل و نقل مجاز است. اگر ژنراتور قبلاً روی موتور نصب شده است، مطمئن شوید که دستگاه قفل حمل و نقل ژنراتور نیز جدا شده است.
6. این دستورالعمل ها را به وضوح به موتور متصل کنید.



نصب دستگاه قفل حمل و نقل در انتهای رانندگی (KS)


نکته: صفحه (6) را فقط به قسمت بالایی دهانه ها وصل کنید.
1. دو صفحه (6) را با پیچ (4) و واشر (5) در سوراخ های دو طرف محفظه فلایویل محکم کنید و تا گشتاور سفت کننده مشخص شده سفت کنید.

نکته: صفحه (6) را فقط به قسمت بالای دهانه ها وصل کنید.
1. دو صفحه (6) را با پیچ (4) و واشر (5) در سوراخ های دو طرف فلایویل محفظه محکم کنید و تا گشتاور سفت کننده مشخص شده سفت کنید.

6. مهره (2) پیچ (1) را روی صفحه (6) قرار داده و محکم کنید. برداشتن دستگاه قفل حمل و نقل از انتهای محرکه (KS) 1. مهره قفلی (2) را در دو طرف محفظه فلایویل رها کنید، پیچ (1) را بردارید و دو نگهدارنده (3) را بردارید. 2. پیچ (4) را باز کرده و با واشر (5) و صفحه (6) جدا کنید. 3. برای استفاده مجدد احتمالی، قطعات حذف شده دستگاه قفل حمل و نقل را همراه با این مستندات با دقت ذخیره کنید https://www.autoepccatalog.com



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل به شما راهنمایی می‌کند که چگونه مدار کنترل پایین تنظیم کننده فشار سوخت موتور ISUZU 4JJ1 P0091 را حل کنید.

 

ابزار تشخیصی ISUZU IDSS MX2-T

ISUZU E-IDSS 2024

 

اطلاعات DTC P0091
1. توضیحات DTC



رگولاتور FRP روی پمپ تامین سوخت نصب می شود و میزان سوخت مکیده شده به داخل ریل مشترک (ریل سوخت) را کنترل می کند. رگولاتور FRP در حالت عادی کاملاً باز می شود و جریان درایو بزرگتر منجر به باز شدن کوچکتر رگولاتور می شود. ECM فشار ریل مشترک (ریل سوخت) مورد نظر و نرخ جریان سوخت را محاسبه می کند و فشار محاسبه شده ریل مشترک (ریل سوخت) را با مقدار فشار واقعی مقایسه می کند تا موقعیت باز شدن رگولاتور FRP را تعیین کند. اگر فشار واقعی ریل معمولی (ریل سوخت) بیشتر از فشار مورد نظر باشد، رگولاتور FRP بسته می شود تا سرعت جریان سوخت کاهش یابد. اگر ECM جریان فیدبک بسیار کم را در تنظیم کننده FRP تشخیص دهد، DTC تنظیم می شود. 2. شرایط برای تنظیم پیش‌شرط

DTC・ وظیفه درایو تنظیم‌کننده FRP 10% تا 90% است. تنظیم شرایط · ECM تشخیص می دهد که جریان بازخورد تنظیم کننده FRP 50 میلی آمپر یا کمتر یا کمتر از جریان مورد نظر 1000 میلی آمپر یا بیشتر است. 3. زمانی که DTC تنظیم می‌شود، اقدام انجام می‌شود・در نمایشگر دستگاه نشان داده می‌شود* یا چراغ تشخیصی روشن می‌شود. توجه: *بسته به سازنده دستگاه، ممکن است خرابی نشان داده نشود. · ECM مقدار تزریق سوخت را محدود می کند. · ECM دور موتور را محدود می کند. · ECM تزریق چندگانه را متوقف می کند. · ECM کنترل EGR را متوقف می کند. · ECM بازسازی DPD را متوقف می کند.

















 

 

2.P0091 عیب‌یابی

نکته: اگر مدار پایین تنظیم‌کننده FRP به زمین اتصال داشته باشد، این DTC تنظیم نمی‌شود. باعث از کار افتادن یا روشن نشدن موتور می شود.

1. بررسی سیستم OBD
 

2. بررسی DTC اولویت دار

1. اطلاعات DTC را با ابزار اسکن تشخیص عیب مشاهده کنید. آیا DTC P0092 تنظیم شده است؟

بله

به تشخیص DTC P0092 بروید.


خیر

⇒به تأیید فعلی DTC بروید.

3. بررسی DTC فعلی

1. سوئیچ استارت را برای 30 ثانیه یا بیشتر خاموش کنید.

2. سوئیچ استارت را روشن کنید.

3. اطلاعات DTC را با ابزار اسکن تشخیص عیب مشاهده کنید. آیا DTC P0091 تنظیم شده است؟

بله

⇒به بررسی ولتاژ پایین رگولاتور FRP بروید.

نه

به شرایط متناوب موتور بروید.
 

4. کنترل ولتاژ پایین رگولاتور FRP

1. سوئیچ احتراق را خاموش کنید.

2. کانکتور مهار تنظیم کننده FRP را جدا کنید.

3. یک لامپ آزمایشی را بین مدار سمت پایین شیر تنظیم کننده FRP و زمین قاب وصل کنید.

4. سوئیچ استارت را روشن کنید. آیا لامپ تست روشن می شود؟

بله

⇒برای اتصال به منبع تغذیه در مدار پایین رگولاتور FRP به Inspection بروید.

خیر

⇒به بررسی ولتاژ سمت بالا رگولاتور FRP بروید.

5. کنترل ولتاژ سمت بالا رگولاتور FRP

1. سوئیچ احتراق را خاموش کنید.

2. یک لامپ آزمایشی را بین مدار سمت بالا شیر تنظیم کننده FRP و زمین قاب وصل کنید.

3. سوئیچ استارت را روشن کنید. آیا لامپ تست روشن می شود؟

بله

⇒به بازرسی مدار پایین رگولاتور FRP بروید.

خیر

⇒برای مدار باز و اتصال کوتاه در مدار بالاتنه رگولاتور FRP به بازرسی بروید.

6. بازرسی مدار پایین رگولاتور FRP

1. سوئیچ احتراق را خاموش کنید.

2. یک لامپ آزمایشی را بین مدار پایین رگولاتور FRP و منبع تغذیه باتری وصل کنید.

3. سوئیچ استارت را روشن کنید. آیا لامپ تست روشن می شود؟

بله

⇒برای اتصال کوتاه در مدار پایین رگولاتور FRP به بازرسی بروید.

خیر

⇒به بازرسی مدار باز در مدار پایین رگولاتور FRP بروید.

7. بررسی اتصال کوتاه در مدار پایین رگولاتور FRP

1. سوئیچ احتراق را در حالی که لامپ تست هنوز متصل است، خاموش کنید.

2. کانکتور مهار ECM را جدا کنید. آیا لامپ تست روشن می شود؟

بله

⇒برای اتصال به زمین در مدار پایین رگولاتور FRP به Inspection بروید.

خیر

⇒برای اتصال کوتاه در مدار رگولاتور FRP به بازرسی بروید.

8. بازرسی اتصال به منبع تغذیه در مدار پایین رگولاتور FRP

1. مدار پایین بین ECM و رگولاتور FRP را برای اتصال به مدار منبع تغذیه باتری یا اتصال به مدار منبع تغذیه احتراق بررسی کنید. آیا نتیجه طبیعی است؟

توجه: در صورت اتصال مدار پایین رگولاتور FRP به منبع تغذیه، ممکن است ECM آسیب ببیند.

بله

⇒به تعویض ECM بروید.

خیر

مدار را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

9. بازرسی مدار باز و اتصال کوتاه در مدار بالا تنظیم کننده FRP

・مدار باز・مقاومت بالا

. آیا نتیجه طبیعی است؟

بله

⇒به بازرسی کانکتور مهار ECM بروید.

خیر

مدار را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

10. بازرسی مدار باز در مدار پایین رگولاتور FRP

1. مدار پایین بین ECM و رگولاتور FRP را برای مدار باز یا مقاومت بالا بررسی کنید. آیا نتیجه طبیعی است؟

بله

⇒به بازرسی کانکتور مهار ECM بروید.

خیر

مدار را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

11. بازرسی اتصال به زمین در مدار پایین رگولاتور FRP

1. مدار سمت پایین بین ECM و رگولاتور FRP را برای اتصال به زمین بررسی کنید. آیا نتیجه طبیعی است؟

بله

⇒به تعویض ECM بروید.

خیر

مدار را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

12. بازرسی اتصال کوتاه در مدار رگولاتور FRP

1. اتصال کوتاه بین مدار سمت بالا رگولاتور FRP و مدار سمت پایین را بررسی کنید. آیا نتیجه طبیعی است؟

بله

⇒به بازرسی کانکتور مهار رگولاتور FRP بروید.

خیر

مدار را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

13. بازرسی کانکتور دسته رگولاتور FRP

1. اتصالات ضعیف در کانکتور مهار تنظیم کننده FRP را بررسی کنید. آیا وضعیت اتصال نرمال است؟

بله

رگولاتور FRP را تعویض کنید. 

⇒به Repair verification بروید.

خیر

اتصالات را در صورت لزوم تعمیر کنید.

⇒به Repair verification بروید.

14. بازرسی کانکتور مهار ECM

1. اتصالات ضعیف در کانکتور مهار ECM را بررسی کنید. آیا وضعیت اتصال نرمال است؟

بله
⇒به تعویض ECM بروید.

خیر
اتصالات را در صورت لزوم تعمیر کنید.
⇒به Repair verification بروید.

15. تعویض ECM
توجه: پس از تعویض ECM برنامه ریزی را انجام دهید. 
تکمیل مراحل

⇒به تأیید تعمیر بروید.

16. تأیید تعمیر
1. DTC را با ابزار اسکن تشخیص عیب پاک کنید.
2. سوئیچ استارت را برای 30 ثانیه یا بیشتر خاموش کنید.
3. موتور را روشن کنید.
4. اجرای آزمایشی را تحت شرایط اجرای DTC انجام دهید.

5. اطلاعات DTC را با ابزار اسکن تشخیص عیب مشاهده کنید. DTC نباید تنظیم شود.
https://www.car-auto-repair.com



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()