نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل نحوه حذف و نصب استارت را برای لودر چرخدار نیوهلند LW 130.B به شما نشان می دهد.

 

مطالب مرتبط:

CNH DPA5

CNH EST 9.9

راهنمای تعمیرات CNH eTimGo

 

نکته حذف
: استارت در سمت چپ موتور قرار دارد و روی محفظه فلایویل موتور نصب شده است.
مرحله 1
کلید قطع اصلی را در موقعیت خاموش قرار دهید.
 

مرحله 2
پاک کننده هوا و براکت پاک کننده هوا را بردارید.
 

مرحله 3


مهره بلوط (1)، مهره (2) و پوشش محافظ واشر (3) (4) را به استارت بردارید. پوشش را بردارید.

مرحله 4
کابل های ثابت مهره و واشر را به گل میخ استارت B+ (5) بردارید. دو کابل را از گل میخ B+ شناسایی، برچسب گذاری کرده و جدا کنید.
 

 

مرحله 5
سیم مهار شاسی عقب (6) متصل به ترمینال برقی استارت را شناسایی کرده و برچسب بزنید. سیم را از ترمینال جدا کنید.
 

مرحله 6
استارت را پشتیبانی کنید و پیچ و مهره ها و واشرهایی که استارت را به موتور محکم می کنند را بردارید. استارتر را حذف کنید


نصب
مرحله 7
استارت را روی موتور قرار دهید و پشتیبانی کنید. واشرها و پیچ ها را برای محکم کردن استارت نصب کنید. پیچ ها را با گشتاور 44 تا 54 نیوتن متر (32 تا 40 پوند فوت) ببندید.
 

مرحله 8
سیم مهار شاسی عقب (6) را به ترمینال شیر برقی استارت به دنبال برچسب نصب شده در حین برداشتن وصل کنید. برچسب را بردارید و کنار بگذارید.
 

مرحله 9
دو کابل را به دنبال برچسب های نصب شده در حین برداشتن به ناودانی استارت B+ (5) وصل کنید. مهره و واشر را برای محکم کردن پایانه های کابل روی گل میخ B+ نصب کنید. برچسب ها را از کابل ها بردارید و دور بریزید.
 

مرحله 10
پوشش (4) را روی استارتر قرار دهید. واشر (3)، مهره (2) و مهره بلوط (1) را برای محکم کردن پوشش نصب کنید.
 

مرحله 11
براکت پاک کننده هوا و پاک کننده هوا را نصب کنید.
 

مرحله 12
کلید قطع اصلی را در موقعیت ON قرار دهید. 

https://www.car-auto-repair.com/new-holland-electronic-service-tools-9-1-cnh-est-software-free-download/



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل نحوه جدا کردن انژکتور برای موتور دیزل میتسوبیشی D04EG را به شما نشان می دهد.

 

مطالب مرتبط:

کیت عیب یابی میتسوبیشی FUSO VCI

روش‌ها

:
(1) مهار را بردارید.
(2) کانکتور ورودی سوخت انژکتور را با آچار ثابت کنید، مهره لوله تزریق را شل کنید و لوله تزریق را بردارید.


(3) پین بالای انژکتور را کاملا فشار دهید و شلنگ نشتی را بردارید.
(4) کانکتور دسته اصلی و کانکتور انژکتور را بردارید.
(5) پیچ غده نازل را باز کنید و انژکتور را همراه با نازل با استفاده از کشنده انژکتور بردارید.
(6) واشر را در درگاه ورودی انژکتور در سر سیلندر بردارید.
(7) بلافاصله پس از برداشتن درپوش محافظ را روی انژکتور نصب کنید تا از ورود گرد و غبار جلوگیری شود.
توجه: پس از توقف موتور 30 ​​ثانیه یا بیشتر صبر کنید تا کار برداشتن انژکتور شروع شود.

 

 

 

 

 

https://www.car-auto-repair.com



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل به شما راهنمای نحوه بهینه‌سازی دیترویت EPA07 GHG14 را نشان می‌دهد که ترموستات بیکار موتور روشن نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط:

DDDL 8.18 Detroit Detroit Diesel Diagnostic Link
NEXIQ USB Link 2
 

موارد زیر را بررسی کنید: 
1 اتصال بهینه ترموستات دور آرام را جدا کنید.  2 دسته سنسور را برای پین های خمیده، پخش شده یا خورده بررسی کنید.  2a در صورت مشاهده آسیب، در صورت لزوم تعمیر کنید.  2b اگر آسیبی یافت نشد، به مرحله 3 بروید.   




3کلید را در وضعیت روشن قرار دهید، موتور خاموش شود.  
 
4 ولتاژ بین پایه 5 کانکتور کناری مهار ترموستات بیکار بهینه شده و زمین را اندازه گیری کنید. آیا ولتاژ در محدوده 1.5 ولت ولتاژ باتری است.  

4a بله، به مرحله 5 بروید.   
4b خیر، اتصال بین پایه 5 اتصال ترموستات در حالت آماده به کار بهینه و تغذیه احتراق را تعمیر کنید. 5. مقاومت بین پایه 6 اتصال جانبی مهار ترموستات بهینه شده در حالت آماده به کار و زمین را اندازه گیری کنید. آیا مقاومت بیشتر از 5 اهم است؟  5a بله، مدار باز بین پایه 6 کانکتور ترموستات دور آرام بهینه و زمین خودرو را تعمیر کنید.  5b خیر، ترموستات بهینه شده در حالت آماده به کار را تعویض کنید.






 

2023 Detroit Diesel Diagnostic Link DDDL 8.18 8.09



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل به شما راهنمای نحوه حذف موتور برای Yanmar SMViO45-5 SMViO55-5 را نشان می دهد.


مطالب مرتبط:
2017 Yanmar Heavy Equipment EPC+ Workshop Service Manual دانلود
2023 Yanmar Smart Assist SA-Direct 2.37 2.20 دانلود رایگان
2009.11 YANMAR Heavy Equipment EPC نرم افزار دانلود رایگان

آداپتور ابزار تشخیصی Yanmar

 

 

رویه ها:

(1) ساختار فوقانی را بچرخانید تا پلاگین تخلیه 2 مخزن روغن هیدرولیک 1 بتواند در وسط مسیرها قرار گیرد
. سپس سطل را روی زمین پایین بیاورید و موتور را خاموش کنید.


(2) درپوش عقب کاپوت موتور 3 را باز کرده و آن را بردارید.
(3) کابل منفی باتری 5 را از باتری جدا کنید.
(4) سه پیچ درپوش 6 را باز کنید تا درپوش جانبی 7 جدا شود.
(5) درپوش پایینی 8 را بردارید و یک ظرف روغن را زیر دریچه تخلیه 2 هیدرولیک قرار دهید. مخزن نفت.
(6) برای تخلیه روغن هیدرولیک، دوشاخه تخلیه 2 را بردارید. (Q'ty: 10 Gal (38L)) در این زمان، شل کردن یا برداشتن درپوش پرکننده 9
تخلیه روغن را آسان تر می کند.
(7) کاپوت B 10 را باز کنید.
(8) درپوش R 11 را باز کنید.
(9) ظرفی را برای تخلیه مایع خنک کننده آماده کنید.
(10) پلاگین تخلیه 12 را برای تخلیه مایع خنک کننده بردارید. (Q'ty: 1.8 Gal((6.7L))
در این زمان، شل کردن یا برداشتن درپوش رادیاتور 13 تخلیه روغن را صاف تر می کند
(11) کاپوت B 10 را بردارید.
(12) کاپوت R 11 را بردارید.
(13) خارج کنید سقف سایبان 14 و تیر سایبان 15.
(14) مرحله کف را بردارید . (15) کابل کنترل
دور موتور را از موتور جدا کنید
(16) شیلنگ های روغن خلبان 18 را از شیر کنترل جدا کنید
.
هر شیلنگ را مجدداً در موقعیت اصلی نصب کنید.
• انتهای شلنگ و اتصالات را روی شیر کنترل در برابر گرد و غبار وصل کنید
(17) درپوش جلویی 19 پایه صندلی را باز کنید تا دو جفت سیم کشی 20 و 21 را جدا کنید.
(18) پایه صندلی را بردارید. 22.
توجه:
از تسمه زنجیر، قلاب و بالابر با قدرت و ظرفیت کافی برای بلند کردن آن استفاده کنید.
(19) شلنگ های هیدرولیک را از پمپ هیدرولیک جدا کنید . a .
مکش b . g. A h. P(P4) i. C1 j. C2 توجه: • هر شیلنگ را برای نصب مجدد در موقعیت اصلی علامت گذاری کنید. • انتهای شلنگ و اتصالات را روی شیر کنترل در برابر گرد و غبار وصل کنید . (21) دو گیره شلنگ 24 را باز کنید تا شلنگ (کولر روغن - مخزن) از مخزن جدا شود. (22) دو گیره شلنگ 24 را باز کنید تا شلنگ (کولر روغن - موتور چرخان) از موتور چرخان جدا شود. (23) پنج پیچ درپوش را برای جدا کردن زیر مجموعه موتور بردارید. توجه: از تسمه زنجیر، قلاب و بالابر با قدرت و ظرفیت کافی برای بلند کردن آن استفاده کنید. (24) گیره شلنگ 70 28 را باز کنید تا شیلنگ ورودی هوا A 29 از منیفولد ورودی هوا جدا شود. Yanmar Smart Assist SA-Direct 2023 (25) دو گیره شلنگ 32 را باز کنید تا شلنگ بالایی 30 و شلنگ پایینی 31 از موتور جدا شود. (26) چهار مهره را باز کنید تا لوله گاز اگزوز 33 از موتور خارج شود. (27) چهار پیچ درپوش را باز کنید تا صدا خفه کن گاز خروجی 34 از موتور خارج شود. (28) دو پیچ درپوش را باز کنید تا براکت سایلنسر 35 را جدا کنید.























(29) براکت سایلنسر 36 را از پایه موتور جدا کنید.
(30) مجرای 37، رادیاتور 38 و روکش 39 را بردارید.
(31) چهار پیچ درپوش 40 را باز کنید تا لاستیک های ارتعاشی جدا شوند.
(32) موتور را با بلند کردن خارج کنید.
نکته:
همیشه هنگام بلند کردن موتور تعادل را حفظ کنید.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

John Deere PowerTech 9.0 برای تعمیرات اساسی. توالی زیر زمانی پیشنهاد می شود که به جداسازی کامل برای تعمیرات اساسی نیاز باشد. 

 

 مطالب مرتبط John Deere:

 

2023 John Deere Service Advisor 5.3.235 AG+CF

آداپتور John Deere EDL V2

John Deere Parts Advisor EPC 2023

 

 

دستورالعمل:
1. تمام مایع خنک کننده و روغن موتور را تخلیه کنید. روغن موتور را از نظر آلودگی فلزی بررسی کنید.
2. خط ورودی روغن توربوشارژر و خط برگشت روغن را بردارید.
توربوشارژر و لوله هوا را به مجموعه کولر EGR بردارید.
3. قرقره فن و مجموعه محفظه ترموستات را بردارید.
4. مجموعه پمپ خنک کننده را از پوشش چرخ دنده تایم بردارید.
توجه: هنگام برداشتن پوشش بازوی راکر، به برچسب کد گزینه (در صورت مجهز بودن) آسیب ندهید.
توجه: شیلنگ هواکش باید از زانویی هواکش جدا شود. زانویی دریچه نباید از درپوش بازوی تکان دهنده جدا شود مگر اینکه قصد تعویض مجموعه زانویی باشد.
5. شلنگ تنفس را از درپوش بازوی راکر جدا کنید.
پوشش بازوی راکر را بردارید.
6. دسته سیم انژکتور الکترونیکی را بردارید.
7. مجموعه بازوی تکان دهنده و میله های فشار را بردارید. قطعات را برای مونتاژ مجدد شناسایی کنید.
8. قرقره میل لنگ جلو و مجموعه دمپر را بردارید.
9. خطوط تزریق سوخت، رابط های سوخت و نازل های تزریق را بردارید.
10. فیلتر روغن موتور، پایه فیلتر و محفظه سوپاپ را بردارید.
11. فیلتر سوخت و پایه نصب را بردارید. پوشش دنده پمپ سوخت فشار قوی را بردارید و پمپ تزریق را بردارید.
12. ریل معمولی فشار بالا را بردارید.
13. مجموعه کولر روغن موتور را بردارید.
14. منیفولدهای اگزوز جلو و عقب و کولر EGR و مجموعه سوپاپ را بردارید.
15. منیفولد ورودی هوا را بردارید.
توجه: هنگام چرخاندن فلایویل موتور با برداشتن سرسیلندر، همیشه آسترها را بچسبانید.
16. سر سیلندر را با مونتاژ بردارید. واشر سر را بردارید
17. موتور را روی پایه تعمیر بچرخانید و مجموعه پمپ روغن موتور را بردارید.
18. پوشش چرخ دنده تایم جلو را بردارید.
19. موتور را به حالت عمودی بچرخانید. پیستون ها و میله های اتصال را بردارید. برای مونتاژ مجدد شناسایی کنید. با PLASTIGAGE® سایش یاتاقان به ژورنال را بررسی کنید.
20. در محفظه فلایویل SAE شماره 3، محفظه فلایویل را بردارید و سپس فلایویل را بردارید.
21. در محفظه فلایویل SAE شماره 1 و 2، فلایویل را بردارید و سپس محفظه فلایویل را بردارید.
22. درپوش های یاتاقان اصلی را بردارید و میل لنگ را بردارید. با PLASTIGAGE® سایش یاتاقان به ژورنال را بررسی کنید.
23. میل بادامک و پیروان بادامک را بردارید. برای مونتاژ مجدد شناسایی کنید.
24. موتور را به حالت افقی بچرخانید، آسترها، حلقه های O و بسته بندی ها را بردارید. آسترها را برای مونتاژ مجدد در همان سوراخی که از آن جدا شده است علامت بزنید.
25. روزنه های خنک کننده پیستون را از بلوک سیلندر خارج کنید.
26. اگر قرار است بلوک در مخزن داغ قرار داده شود، هر سنسور/سنج، شاخه بلوک سیلندر و شماره سریال موتور را بردارید.

John Deere Service Advisor 5.3.235 AG+CF 2023 2020 2018



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

این دستورالعمل به شما راهنمای نحوه انجام تست شکست سیستم ESP Bendix EC-80 توسط عیب یابی JPRO را نشان می دهد. 

 

آماده سازی:

JPRO DLA+ 2.0 

نرم افزار تشخیصی JPRO 2023

 

تست لامپ ESP در موارد زیر موجود است:
✓ سیستم های ترمز Bendix EC-80 ESP/ESP+
این آزمایش با فرمان دادن به لامپ برای تغییر وضعیت، عملکرد درست لامپ برنامه پایداری پیشرفته (ESP) داشبورد را بررسی می کند. کاربر باید بررسی کند که لامپ ESP داشبورد مطابق با دستورات آزمایشی تغییر می کند.
1. ESP Lamp Test را انتخاب کرده و Enter یا دکمه Start را فشار دهید.
2. محاوره تست نمایش داده خواهد شد.

 

3. روی Reset ECU کلیک کنید تا لامپ ESP خاموش و روشن شود. این همچنین باعث تنظیم مجدد سیستم ترمز می شود که با کلیک شنیدنی از سوپاپ های مدولاتور ترمز قابل مشاهده است. وضعیت لامپ ESP گزارش شده توسط ECU را با لامپ ESP داشبورد مقایسه کنید.
4. پس از اتمام، دکمه
خروج را فشار دهید تا به گفتگوی انتخاب تست بازگردید.

https://www.car-auto-repair.com 



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

رای اینکه تکنسین الکترونیک کاترپیلار با آداپتور ارتباطی II کار کند، باید تنظیمات را تغییر داد تا آداپتور ارتباطی II به عنوان دستگاه رابط ارتباطی انتخاب شود:

آماده‌سازی: آداپتور CAT
ET 2023A 3 مراحل: مرحله 1 شروع به تکنسین الکترونیکی Cat کنید. مرحله 2 وقتی دکمه "Stop Connect" ظاهر شد، کلیک کنید. مرحله 3 منوی "Utilities" را انتخاب کنید. مرحله 4 "Preferences > Modify..." را انتخاب کنید. مرحله 5 روی برگه "ارتباطات" کلیک کنید. مرحله 6 دستگاه رابط ارتباطی را به «Caterpillar Comm Adapter II (Dual Data Link/Serial IP)» تغییر دهید و روی «OK» کلیک کنید. مرحله 7 پورت COM مناسب را انتخاب کنید (به عنوان مثال، "COM1"، "COM2"، و غیره).











این سیستم عامل برنامه فقط از ارتباطات سریال پشتیبانی می کند.

https://www.car-auto-repair.com



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

ین دستورالعمل به شما راهنمای نحوه تعویض فیلتر برگشت روغن هیدرولیک برای ماشین Volvo EC18 Electric را نشان می دهد.


مطالب مرتبط:

Volvo PROSIS 2023
Volvo Vocom 88890300
Volvo Techtool 2023


رویه ها:
توجه!
فیلتر روغن هیدرولیک را بعد از 50 ساعت کار اول و پس از آن هر 500 ساعت کارکرد تعویض کنید.

1. درپوش مخزن روغن هیدرولیک (1) و اطراف آن را با دقت تمیز کنید.
2. درپوش مخزن روغن (1) را با ابزار مناسب شل و پیچ کنید.
توجه:
از فیلترها، روغن ها و مایعات به روشی ایمن برای محیط زیست مراقبت کنید.

شکل 1
مخزن روغن هیدرولیک با درپوش فیلتر روغن یکپارچه
3. فیلتر روغن (1) را بردارید. شکل 2 فیلتر برگشت روغن هیدرولیک، جایگزین عنصر فیلتر روغن 4. یک عنصر فیلتر جدید وارد کنید. توجه داشته باشید! اطمینان حاصل کنید که عنصر فیلتر به درستی در صندلی خود نصب شده است. شکل 3 فیلتر برگشت روغن هیدرولیک، جایگزین 5. درپوش مخزن روغن را مونتاژ کرده و سفت کنید. دانلود رایگان Volvo PROSIS 2023 2022 2018



:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

ین دستورالعمل نحوه کاهش فشار سیستم هیدرولیک برای بیل مکانیکی Kubota U48-4 را به شما نشان می دهد.

 



Kubota Diagmaster 22.08.01
Kubota DST-i Diagnostic Adapter

مراحل:
1. ماشین را روی زمین صاف و محکم قرار دهید، سطل و تیغه را تا سطح زمین پایین بیاورید و موتور را خاموش کنید.
2. بدون روشن کردن موتور، سوئیچ استارت موتور را در موقعیت "RUN" (B) قرار دهید
3. اهرم قفل دستگاه را در موقعیت آزاد قرار دهید.
4. هر یک از اهرم های کنترل را برای بوم، بازو، سطل و چرخش به حالت کامل استفاده کنید.
5. اهرم مسافرتی، اهرم تیغه، پدال چرخان، پدال آماده به کار و پدال پورت سرویس را هرکدام به صورت کامل کار کنید.
6. اهرم قفل دستگاه را در وضعیت "Lock" و کلید استارت موتور را در وضعیت "STOP" قرار دهید.

https://www.car-auto-repair.com/kubota-diagmaster-v4-2-0-v4-1-2-software-free-download/



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : truckdiag

ین دستورالعمل نحوه برداشتن و نصب موتور شیر EGR برای موتور ISUZU 4JJ1 را به شما نشان می دهد.

 

 

مطالب مرتبط:
نرم افزار تشخیصی ISUZU US-IDSS II 2023 2019 دانلود رایگان
2023 2019 Isuzu G-IDSS Export Diagnostic نرم افزار دانلود رایگان
آداپتور ISUZU IDSS


مراحل:
حذف:
1 ترمینال منفی کابل باتری را جدا کنید.
2 رابط شیر EGR را جدا کنید.
3 موتور شیر EGR را از شیر EGR خارج کنید.


Legend
1 موتور شیر EGR
2 نگهدارنده فنر
3 میله
4 درپوش

توجه:
● مراقب باشید به سر پیچ آسیب نرسانید.
●به محفظه آسیب نرسانید.
●به نگهدارنده فنر دست نزنید.
●وقتی اسپیسر متصل است، آن را جدا نکنید.
●از پیچ های قدیمی استفاده مجدد نکنید. (طول متفاوت)

نصب
1. موتور شیر EGR را روی شیر EGR نصب کنید.
کانکتور را در همان جهتی قرار دهید که موتور شیر EGR برداشته می شود و موتور شیر EGR را همراه با اسپیسر اضافی و صفحه نصب کنید.


Legend
1 Spacer (در صورت اتصال اولیه)
2 اسپیسر اضافی
3 صفحه
4 موتور شیر EGR
●صفحه باید در جهت معینی نصب شود و باید به صورت مقعر رو به سمت موتور شیر EGR نصب شود.


Legend
1 سمت موتور سوپاپ EGR
2 سمت سوپاپ EGR
●پیچ ها را به ترتیب نشان داده شده در نمودار ببندید.
گشتاور سفت کردن: 2 N:m (0.2 kg-m/17 Ib:in)


توجه:
●شفت موتور را بیرون نکشید.
●از ورود یا اتصال هر گونه ماده خارجی بین محفظه و موتور EGR جلوگیری کنید.
●به سطح نصب موتور شیر EGR آسیب ندهید.
●به قسمت اتصال آسیب نرسانید.
●از تماس قسمت بوت با محفظه جلوگیری کنید.
● سوراخ های موتور شیر EGR را برای نصب با سوراخ های پیچ روی محفظه تراز کنید.

●به سر پیچ آسیب ندهید.
●از پیچ های قدیمی استفاده مجدد نکنید.
2. کانکتور شیر EGR را وصل کنید.


توجه:
●جهت کانکتور را تأیید کنید.
3. ترمینال منفی کابل باتری را وصل کنید.
4. کلید را روشن/خاموش کنید تا موقعیت باز شدن سوپاپ را یاد بگیرید.
5. تأیید کنید که DTC روشن نیست.

https://www.autoepccatalog.com



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()